I januar 2020 valgte den landsdækkende transportvirksomhed DPE København ApS at investere i en UdbudsOvervågning hos UdbudsVagten. 

Det gjorde de, fordi Michael Rønnest, Salgschef hos DPE København ApS, tidligere har haft gode erfaringer med UdbudsVagten hos sin tidligere arbejdsgiver.

Derfor vidste han, som han selv siger det, at “UdbudsVagten bare fungerer.” 

Vi har taget en coronavenlig telefonsamtale med Michael Rønnest om, hvad DPE København ApS får ud af deres UdbudsOvervågning hos UdbudsVagten.

Hvad er det, at DPE København ApS laver?

DPE København ApS er en landsdækkende transportvirksomhed, som blandt andet leverer mad til plejecentre, institutioner og arresthuse og blodprøver til hospitaler, som vi afhenter hos læger.

Så der er en stor diversitet i dét, som vi transporterer, men det drejer sig generelt om opgaver, der ligger i faste ruter.

Derfor er vi primært interesserede i længerevarende kontrakter, og dem kan vi f.eks. anskaffe os ved at vinde opgaver og udbud i den offentlige sektor.

Hvorfor valgte I at investere i en UdbudsOvervågning?

Det er fordi, at vi rigtig gerne vil udbygge vores samarbejde med den offentlige sektor.

Ved at investere i en UdbudsOvervågning sikrer vi os netop, at vi ikke misser relevante offentlige transportopgaver, som vi har mulighed for at vinde.

Hvilke udfordringer stod I med, inden I indgik et samarbejde med UdbudsVagten?

Inden UdbudsVagten havde vi ikke en overvågning af offentlige opgaver. I stedet brugte vi en del tid på f.eks. www.udbud.dk for at se, om vi kunne grave relevante offentlige opgaver frem.

Og så var vi også tilmeldt nogle nyhedsbreve, hvor vi en gang imellem fik generelle udbud tilsendt.

Det var alt for usikkert og ressourcekrævende, vi gik muligvis glip af en del relevante opgaver, og vi brugte alt for meget tid på selv at lede efter opgaver.

Derfor blev vi enige om at systematisere det og investere i en professionel overvågning af offentlige opgaver.

Hvad var årsagen til, at det var UdbudsVagten, der skulle være jeres nye leverandør?

Jeg havde faktisk allerede et godt kendskab til UdbudsVagten, fordi jeg har haft et rigtig fint samarbejde med UdbudsVagten igennem mange år hos min tidligere arbejdsgiver.

Derfor vidste jeg, at UdbudsVagten kunne levere en løsning, der bare fungerer.

Det var helt klart den primære årsag til, at jeg tog kontakt til UdbudsVagten.

Nu er I kommet i gang med jeres UdbudsOvervågning. Hvordan går det med den?

Vi har allerede vundet et par udbud, som vi har fået tilsendt af UdbudsVagten, og lige nu har vi nogle offentlige udbud, som vi også har fået tilsendt af UdbudsVagten, som vi er i gang med at forberede os på at byde på. 

Derudover bliver vi i det hele taget godt informeret om de transportopgaver, der er.

Selvfølgelig får vi også nogle opgaver, som ikke er for os, selvom de er inden for vores branche. Men det er også fordi, vi har valgt, at vi hellere vil fange lidt for meget end lidt for lidt.

Så det er helt fint for os.

Hvis du skulle anbefale UdbudsVagten til en anden virksomhed, hvad ville du så sige?

Så vil jeg helt klart sige, at UdbudsVagten er en god og seriøs samarbejdspartner, og at dét, man inden ser og hører om løsningen, det er også dét, som man får.

Det er jo dejlig nemt at forholde sig til.

Du er som altid velkommen til at kontakte os, hvis du har spørgsmål til noget, der handler om udbudsmarkedet. 

Læs mere om UdbudsVagtens UdbudsOvervågning

Bliv kontaktet

Tilmeld dig vores nyhedsbrev

Skriv dig op til vores nyhedsbrev og bliv opdateret om udbudsmarkedet.