Som mange andre virksomheder, var Miralix meget spændte på, hvordan corona ville komme til at påvirke dem. Selvom de frygtede en negativ påvirkning, så skete det modsatte faktisk. De blev endda kåret til eliteleverandør for første gang!

“Vi fik mere at lave. Folk skulle jo arbejde hjemme, og der var brug for en ny løsning,” fortæller Michael S. Kristiansen, Head of Business Development hos Miralix.

Løsningen blev Miralix Go, en mobil app som gør det muligt at tage kontaktcenteret med i lommen, så medarbejderne kunne udføre deres job hjemmefra. 

“Det offentlige var meget interesseret i løsningen, og det har bestemt været med til at flytte vores 2020,” siger Michael S. Kristiansen.

“Du er nummer 1 i køen”

Spørger man Miralix præcis, hvad det er, de laver, så kan det hurtigt blive en længere og kompliceret snak. Men Michael S. Kristiansen fortæller, at de alligevel har formået at koge det ned til fire ord: Intelligent håndtering af borgerkontakt.

Mere konkret betyder det, at når man eksempelvis ringer til sin kommune, en styrelse eller sin uddannelsesinstitution, så kan det være Miralix, man får i røret. De laver kontaktcenterløsninger, hvilket indebærer telefoniske velkomstbeskeder og hjælp, så man kommer til at tale med præcis den medarbejder, som man skal have fat i. Og det har de gjort længe for det offentlige.

“Vi har samarbejdet med det offentlige i mange år, mindst de 20 år, som jeg har været i Miralix,” siger Michael S. Kristiansen. Han fortæller desuden, at der især er to ting, som har gjort, at de har succes som leverandør til det offentlige; ordentlighed og evnen til at lytte.

Ikke kun størrelsen på omsætningen der tæller

For Miralix er Eliteleverandørcertifikatet en anerkendelse af deres mange års hårde arbejde. Men Michael S. Kristiansen fortæller også, at det ikke kun er størrelsen på omsætningen, der tæller.

“Det er vigtigt for os at levere noget, som det offentlige har brug for. Vi lytter til vores kunder, og så leverer vi løsninger, der er baseret på det, som efterspørges. Det er vigtigt, at vi har fokus på det, som det offentlige har fokus på,” siger Michael S. Kristiansen.

Noget af det, som Miralix også er meget opmærksomme på, er bæredygtighed. De ved nemlig, at det er noget af det, som det offentlige vægter højt.

“Vi har lavet en del grønne tiltag. Vi vil gerne bidrage, så vi gør, hvad vi kan. Det har en betydning, og jeg håber, at det offentlige kigger på det,” siger Michael S. Kristiansen og nævner, at de blandt andet har sat fokus på at have ladestander, solceller og affaldssortering på arbejdspladsen.

Vil du høre om dine muligheder for at levere til det offentlige, så er vi klar til at tale med dig!